Marketing dzieli się na różne rodzaje, które kategoryzuje się ze względu na jej przeznaczenie jak także na to do jakiej grupy ludzi ma być ona wycelowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, naoczną lub audiowizualną, jak także wiele innych, lecz statystyki podkreślają wyraźnie, że na ludzi najporządniej funkcjonuje reklama wizualna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, lecz nie jedynie – wchodzi w to bezsprzecznie także reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane oraz emitowane filmiki. Mimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim poziomie popularności i efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk przypuszczalnego klienta albo wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
agencja brandingowa kraków
Ta szablonowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie popularna, a wszystko wskutek tego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych pozornie kontrahentów. Sposoby na dotarcie do klienta, naturalnie potencjalnego kontrahenta są niezwykle różnorodne. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie i wybitnie poprawnie wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej wspólnoty osób i w jaki sposób, a w takim razie jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny typ reklamy nie trafi do odbiorców, bo wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej witryny bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty czy billboardy reklamowe.